Daca te-ai intrebat vreodata cum de motorul de cautare Google pozitioneaza site-urile pe primele pozitii in cautare si in functie de ce parametrii se realizeaza acest lucru, ei bine in articolul urmator vei descoperi cateva notiuni interesante. Ce-i drept sunt cativa parametrii pe care ii putem lua in calcul atunci cand ne gandim la modul in care motoarele de cautare ne evalueaza site-ul sau blogul. Iar daca printre multe altele esti interesat si de aceste aspecte am putea spune ca pentru inceput ai putea sa aprofundezi si mai mult urmatoarele elemente:
- continutul site-ului tau;
- vechimea site-ului;
- numarul de link-uri;
- calitatea link-urilor;
- traficul real;
- cautarile din Google ale numelui site-ului tau;
Continutul site-ului tau
Chiar daca pare putin cam ciudat pentru unii, unul dintre cele mai importante elemente pentru ca site-ul tau sa se gaseasca in primele pozitii din Google este chiar continutul site-ului. In primul rand ca trebuie sa fii atent la calitatea acestuia, la lungimea articolelor si bineinteles cat de bine sunt structurate aceste articole.
Vechimea site-ului
Un alt criteriu cu o importanta majora este si vechimea site-ului. Stim cu totii ca un site bine pus la punct creste in timp si are nevoie de timp pentru a se putea dezvolta. In alta ordine de idei acest criteriu poate fi unul cat se poate de important pentru ceea ce inseamna autoritatea si urcarea pozitiilor de pe paginile de cautare.
Numarul de link-uri
Desi poate nu ai inteles inca de la inceput de ce sunt importante aceste link-uri trebuie sa stii ca ele iti aduc un plus atunci cand vine vorba de pozitionarea in paginile de cautare Google. Ba mai mult decat atat cu cat ai mai multe link-uri externe si de calitate cu atat autoritatea site-ului tau va creste. Totodata trebuie sa amintim si faptul ca acesta va fi bine indexat, daca veti lua in consideratie acest aspect.
Traficul real
Este important ca ori de cate ori iti doresti sa mai urci o pozitie in motoarele de cautare sa te asiguri ca traficul de pe site-ul tau este unul cat se poate de real. In cele mai multe cazuri ai putea sa folosesti programe si soft-uri specializate care sa-ti defineasca traficul real al site-ului pentru a contura o imagine cat mai buna pentru ceea ce inseamna traficul si optimizarea site-ului tau.
Cautarile din Google ale numelui site-ului tau
Chiar daca tie nu ti se pare relevant sau nu constientizezi acest lucru ar trebui sa intelegi ca daca vei avea destule cautari in Google dupa numele site-ului, acesta poate urca o pozitie sau mai multe in paginile de cautare. Pe de alta parte odata ce cauti numele site-ului pe internet este mult mai usor sa testezi ce se intampla cand faci acest lucru, mai ales daca ai la indemana si statisticile site-ului tau.
Asa cum am spus si in articolele trecute este foarte important sa te asiguri ca parametrii importanti ai ceea ce inseamna optimizarea site-ului tau sunt respectati si in cele din urma poti sa lucrezi fara temeri in aceasta directie. Important este sa va orientati catre o munca si etape ce se intind pe o durata mai mare de timp, pentru ca dezvoltarea site-ului tau sa se realizeze in cel mai benefic mod.