Greșeli de evitat în SEO în 2020

Posted by

Cu siguranță fiecare persoană care deține o afacere sau un site, un blog, e foarte atentă pentru a avea parte de o promovare corespunzătoare și bineînțeles pentru a putea ajunge pe prima pagină sau pe primul loc în căutarea Google. Acest lucru nu mai este de mirare pentru nimeni, având în vedere că ne dorim cu toții să avem parte de tot ce este mai bun, chiar dacă mai bun înseamnă și mai multă muncă și mai mult timp investit în optimizările SEO. Căci până la urmă SEO a fost menit să te ajute, să te sprijine și nu să devalorizeze ceea ce tu ai creat.

Însă dacă optimizările nu sunt realizate corespunzător, atunci nu trebuie să aveți așteptări prea mari în ceea ce înseamnă apariția pe prima pagină a motoarelor de căutare. Prin urmare dacă îți dorești ca afacerea ta să devină înfloritoare poate că ar fi mult mai util să fii atent în cele ce urmează pentru a observa ceea ce nu este indicat să faci în ceea ce privește optimizarea site-ului tău, afacerii tale.

Ce greșeli SEO trebuie să eviți în anul 2020?

Cu cât aprofundăm mai mult toate acele scheme de optimizare a site-ului cu atât ne afundăm într-un tărâm în care este aprope imposibil să nu facem cel puțin o greșeală, dacă, din păcate, cădem pradă manipulării. De aceea în momentul în care vă hotărâți să adoptați optimizările SEO ar fi mult mai bine dacă înainte de asta vă puteți gândi și la următoarele greșeli și erori:

  • conținut ne-indexabil – mai exact ne referim la acel conținut care nu poate fi accesat navigând prin maxim 2 sau 3 link-uri, care este accesibil doar după ce te-ai logat având o parolă și un nume de utilizator, și care poate fi generat dinamic, diferit pentru fiecare încărcare de pagină;
  • conținut neoptimizat sau neprietenos – cu siguranță aici putem aminti de nenumărate probleme, cu atât mai mult cu cât unele se realizează involuntar, fără să-ți dai seama și fără să le conștientizezi;
  • greșelile funcționale și tehnice – sunt, printre altele, acele greșeli la care nici nu te aștepți deși le cunoști foarte bine și știi ce se poate întâmpla;
  • black-hat SEO – este acea optimizare SEO prin diferite metode de înșelătorie, ceea ce nu este bine și poate avea la un moment dat consecințe grave asupra site-ului tău;
  • și bineînțeles să nu uităm și de greșelile care țin mai mult de miturile sau lacunele SEO – dintre acestea amintim de landing-page-uri, sacrificarea a acelei experiențe ale utilizatorilor pentru ceea ce este bun și plăcut pentru motoarele de căutare, lipsa promovării afacerii tale prin acele mijloace tradiționale pe care le cunoaștem deja (televiziune, radio, ziar și nu numai), obiective greșite, analiza doar a paginii principale, dar și multe altele;

Chiar dacă la prima vedere nu par greșeli enorme, unele dintre ele pot deveni de nereparat sau ceva mai greu de reparat, dacă ne raportăm în mod serios la motoarele de căutare. Cu toate astea cei care cunosc ceea ce au de făcut și știu foarte bine ce limite nu trebuie să depășească nu mai consideră aceste schimbări ale motoarelor de căutare imposibil de implementat sau de optimizat pentru propria afacere. Cât despre greșelile de conținut sau așa numitul conținutul neoptimizat sau neprietenos putem să amintim următoarele chestiuni:

  • viteza de încărcare;
  • imaginile neadecvate – și aici spunem de calitate, dimensiune, nume fișier, dar și alte atribute;
  • titluri, descrieri, capitole prea lungi sau cu un conținut vag care nu sunt potrivite pentru un site optimizat corespunzător și correct;
  • amintim de lipsa legăturilor externe care ar putea spori relevanța site-ului vostru în căutări, dar ar putea spori și calitatea conținutului;
  • adresele URL – prea dinamice, prea lungi sau cu anumite caractere specifice;
  • reclamele excesive care apar pe site-ul vostru;
  • de asemenea se face referire și la link-urile excesive care apar în textele voastre, conținutul vostru, și mai exact în site-ul vostru;
  • lipsa diacriticilor este considerată și ea o greșeală având în vedere optimizarea SEO a site-ului;
  • structura neintuitivă;
  • conținut superficial sau aproape duplicitar;
  • greșelile gramaticale care apar în conținut sunt și ele considerate o problemă pentru optimizare;
  • conținut neadaptat site-ului de operare sau a dispozitivului;
  • să nu uităm și de conținutul ultra-optimizat și acesta reprezintă tot o greșeală de optimizare, chiar dacă avem tendința să spunem că este ceva benefic pentru afacerea noastră;
  • și în cele din urmă am lăsat pentru final una dintre chestiunile care îți poate afecta serios site-ul și anume lipsa de conținut constant, conținutul neactualizat și site-ul lăsat în paragină;

Toate acestea pot fi considerate greșeli comune, mai ales dacă nu ne aplecăm foarte mult asupra lor sau dacă avem tendința să trecem mult prea ușor peste acestea. De asemenea pe lângă aceste greșeli de conținut la care trebuie să fiți atenți, mai trebuie să luați în calcul și greșelile funcționale și tehnice. Aceste greșeli funcționale și tehnice se referă în mod special la următoarele aspecte:

  • linkuri care nu duc nicăieri, aici putem să amintim și de imaginile moarte;
  • redirecționarea greșită pe site sau o pagină a site-ului;
  • erorile de server sau de client care nu sunt rezolvate în timp util și corespunzător, erorile 500 sau 404;
  • implementarea greșită a conexiunilor securizate prin SSL;

Cu toate că la aceste greșeli se mai pot adăuga și altele nu trebuie să uitați de faptul că dacă puneți preț pe afacerea voastră veți acorda tot timpul necesar pentru o optimizare corectă, complexă și mai mult decât atât corespunzătoare. Deși toate acestea par destul de complicate cu puțină răbdare și atenție sporită veți avea parte de cea mai bună optimizare în 2020 și veți evita orice tip de greșeală.