Cum faci SEO pentru căutările vocale?

Posted by

Chiar dacă ești conștient de toate lucrurile și etapele pe care trebuie să le realizezi pentru un SEO productiv al afacerii tale, în cazul a ceea ce înseamnă SEO pentru căutările vocale aspectele sunt puțin diferite. Un alt lucru interesant este faptul că atât în prezent, cât și în viitor afacerile și brandurile se pot baza pe tot ceea ce înseamnă SEO, dar în mod special pe căutările vocale.

De altfel căutările vocale vor stau la baza tuturor lucrurilor, iar schimbările vor duce către această zonă deoarece o căutare vocală se va realiza mult mai ușor și în același timp față de celelalte tipuri de căutări. De altfel căutarea vocală este una dintre cele mai noi tehnologii apărute recent. Iar pentru a putea face SEO pentru căutările vocale trebuie să cunoști și să ai la îndemănă câteva cunoștințe despre următoarele aspecte:

Featured Snippets pentru ceea ce înseamnă căutările vocale

Pentru a avea un Snippets eficient pentru căutările vocale mai întâi de toate trebuie să te asiguri că mototul de căutare Google va citi conținutul, iar acest lucru se poate realiza astfel:

  • încearcă să-ți menți afacerea pe primele pagini a motorului de căutare cu toate că Snippetul nu ține neapărat de poziția pe care o are în pagină, ci mai degrabă de relevanța pe care o are conținutul la ceea ce se caută printr-o așa numită „căutare vocală”;
  • ba mai mult decât atât pentru ca dintre toate Snippeturile al tău să fie cel ales trebuie să ai în vedere optimizarea conținutului pentru a răspunde chiar și la cele mai nișate întrebări care deseori îți pot pune piedici;
  • de altfel un conținut bine optimizat pentru a putea apărea ca snippet trebuie să apară mai întâi de toate sub forma unui paragraf, a unui tabel sau de ce nu sub forma unei liste. Prin urmare pentru paragrafe limita maximă este de 50 de cuvinte, dintre care nu trebuie să lipsească niciodată cuvântul cheie, iar în cazul listelor sau a tabelelor lucrurile sunt mult mai ușor de rezolvat, mai ales dacă evitați termenii tehnici, iar efectul vizual este unul eficient și usor de înțeles.

În momentul în care vei ține seamă de toți acești factori nu vei mai întâmpina probleme și cel puțin vei fi cu un pas înaintea competitorilor tăi. După ce vei realiza acești pași vei observa că asistenții virtuali vor citi conținutul paginilor tale atunci când se vor face căutări vocale.

Optimizarea conținutului pentru căutările vocale

Cu toate că îți este cunoscută optimizarea conținutului și știi foarte bine cum trebuie realizată în cazul căutării vocale optimizarea conținutului este ceva mai diferită. Și asta pentru că în cele din urmă optimizarea conținutului pentru căutarea vocală este mult mai amplă, în sensul că acest conținut trebuie să conțină peste 1800 de cuvinte. Singura diferență este aceea că propozițiile trebuie să fie foarte scurte, iar termenii să nu fie tehnici, ci ușor de înțeles.

Site-ul tău să fie mobile-friendly

Nu mai este cazul să spunem cât de important este în prezent ca site-ul tău să se muleze perfect atât pe computer, cât și pe tabletă sau telefon. De aceea este bine să ai grijă la acest aspect cu atât mai mult cu cât căutările vocale se fac cel mai adesea de pe telefon sau tabletă.

Până la urmă este mult mai ușor să cauți ceva de pe device-ul pe care tu îl ai la îndemână decât să aștepți momentul potrivit și să ajungi la un laptop, la un computer. Așadar nu uita cât de important este acest aspect.

Căutări vocale locale, SEO și pentru acestea

De acest factor trebuie să țineți seama și să lucrați la el cu atât mai mult cu cât ai parte de o afacere locală. Iar pentru a face o optimizare eficientă trebuie să ai în vedere optimizarea meta tagurilor pentru căutarea vocală.

Unul dintre aspectele importante este profilul de Google My Business în care sa nu uiți de afișarea orarului, adresa, dar și alte date de contact. Nu uitați de recenzii și de discuțiile care pot apărea pe urma întrebărilor adresate pe seama recenziilor. Acestea fiind spuse nu poate fi foarte greu să realizezi optimizarea perfectă pentru căutarea vocală, care va fi pe viitor din ce în ce mai utilizată.