Apr 21

Cum dezvolti recunoasterea brand-ului in 7 pasi simpli

Cum dezvolti recunoasterea brand-ului in 7 pasi simpli

Nu e nici un secret faptul ca, in era moderna in care ne aflam, prezenta online inseamna recunoasterea brand-ului. In fapt, majoritatea expertilor in marketing cad de acord asupra unei idei: modul in care iti prezinti brand-ul online este echivalentul unei prezentari directe a companiei, expuse unui client, inainte de era online-ului.

In perioada actuala, caracterizata de o concurenta foarte ridicata, pentru ca brand-ul pe care il ai sa aiba succes in mediul online, trebuie sa poata fi identificat usor, trebuie sa fie relevant, dar si autentic. Mai exact, trebuie sa se diferentieze de competitori.

Crearea si sustinerea recunoasterii brand-ului se refera la captarea atentiei publicului vizat. In cazul unui website abia lansat, crearea si consolidarea brand-ului poate parea o misiune destul de dificila. Cu toate acestea, urmand cei 7 pasi enumerati in continuare, un astfel de obiectiv nu mai este atat de greu de dus la indeplinire.

 

1. Fii perseverent

perseverentaPentru o campanie eficienta de branding trebuie sa-ti pui o intrebare: “Cum ii ajuta pe clienti afacerea mea?”.

De asemenea este foarte important sa ai o strategie pentru a obtine recunoasterea brand-ului orientata catre orice tip de canale online. Avand brand-ul prezent in toate mediile online, acesta se va consolida si vei obtine recunoasterea cautata, atat din partea clientilor, cat si a colaboratorilor si partenerilor.

Eforturile de branding vor fi sustinute astfel pe diverse medii online, inclusiv retele de socializare, forumuri, bloguri sau comunitati specifice domeniului pe care activeaza afacerea.

 

2. Optimizeaza-ti site-ul

optimizare-siteCrearea si intretinerea unui website pentru afacere reprezinta instrumentul cel mai important pentru recunoasterea brand-ului.

Optimizarea pentru motoarele de cautare, in vederea atingerii unui nivel ridicat de performanta, este un alt element pe care orice companie trebuie sa il includa in strategia de branding, pentru a atrage mai mult trafic catre site si pentru a obtine o vizibilitate mai buna in motoarele de cautare.

 

3. Foloseste-te de social media

social-mediaPromovarea in retelele de socializare este una din cele mai eficiente unelte prin care iti poti face afacerea cunoscuta. Poti sa obtii rezultate foarte bune, chiar si in etapa in care website-ul abia a fost lansat si business-ul se afla intr-un stadiu incipient.

Campaniile de marketing in social media iti ofera vizibilitate, recunoastere a brand-ului si implicit cresteri ale vanzarilor si profiturilor. Avantajul concurential este de necontestat: atat afaceri de tip start-up, cat si business-uri deja consolidate, au parte de un avantaj: recunoasterea la nivel global a brand-ului si atragerea unui numar tot mai mare de clienti.

 

4. Conceperea si distribuirea continutului de calitate

crearea-continutului-de-calitateIn special pentru website-urile recent infiintate, importanta continutului de calitate nu poate fi subliniata indeajuns.

Crearea si distribuirea continutului relevant, de calitate, orientat catre nevoile utilizatorilor, reprezinta cea mai eficienta strategie de promovare a afacerii si de obtinere a recunoasterii online dorite.

 

5. Publicare comunicate de presa in trusturile nationale

aparitii-in-presaChiar daca afacerea ta este orientata in prima faza catre un segment local de clienti, dezvoltarea va aduce necesitatea unei recunoasteri nationale a brand-ului.

In ciuda faptului ca website-ul abia a fost lansat, alegand strategia de publicare comunicate de presa in trusturile nationale iti va aduce notorietate de la bun inceput.

Rezultatul direct va fi obtinerea unei mai bune vizibilitati atat la nivel local, cat si regional si national. Implicit, numarul de clienti (potentiali si efectivi va creste), afacerea isi va crea si consolida renumele, iar vanzarile si profiturile vor continua sa creasca.

 

6. Profita de promovarea prin videoclipuri

videoAfaceri de orice anvergura si notorietate pot sa profite prin promovarea videoclipurilor oferite fie sub forma instructiunilor de utilizare a produselor, de exemplificare a proceselor sau activitatilor specifice nisei pe care activeaza.

Publicarea de astfel de videoclipuri pe canale YouTube sau oricare alte medii relevante pentru domeniul de activitate atrage un plus de trafic, de vizitatori si de recunoastere a notorietatii brand-ului.

 

7. Creeaza un blog

A avea o sectiune de blog in cadrul website-ului afacerii nu aduce decat beneficii. Cu ajutorul blogului vei mentine o legatura mai eficienta cu audienta.

Blogging-ul reprezinta una din strategiile cele mai eficiente de promovare a unei afaceri si de obtinere a recunoasterii brand-ului. Chiar si motoarele de cautare apreciaza aceasta strategie si ofera pozitionari mai bune pentru site-urile ce ofera informatii suplimentare prin intermediul blogurilor, atat timp cat se pastreaza relevanta, utilitatea, calitatea si plusul de valoare oferit utilizatorilor.

Ca recomandare de final, va trebui sa fii original. Daca iti doresti notorietate a brand-ului de la bun inceput, fa ceva diferit decat competitorii, adu ceva nou pentru utilizatori, care sa te deosebeasca de concurenta. Acest element de noutate va fi cel care te va ajuta considerabil, alaturi de cei 7 pasi enumerati anterior pentru obtinerea recunoasterii si consolidarii brand-ului.

  1. […] de publicare de comunicate de presă în trusturi naţionale încă funcţionează şi influenţează destul de mult notorietatea brandului, vizibilitatea, […]

Comentariile sunt inchise.