In ultima vreme, in rezultatele cautarilor Google apar tot mai des pe primele pozitii bloguri sau portaluri cu continut, in detrimentul firmelor sau magazinelor de e-commerce care vand diverse produse. Asta a pus pe ganduri proprietarii de afaceri, care au inceput sa priveasca mai cu atentie posibilitatea de a deschide un blog de companie sau un blog dedicat magazinului lor.
Pe de alta parte, ceea ce nu constientizeaza proprietarii de magazine online, este faptul ca tocmai lipsa continutului de pe site-urile lor a dus la caderea lor din topul cautarilor si probabil ca focusul lor ar trebui sa fie pe adaugarea de continut unic si diferit la produsele lor, astfel incat sa fie mai relevanti in cautari. De asemenea, se pune foarte mare pret in ultima vreme pe calitatea si utilitatea continutului.
Daca faceti o cautare pe zona de pariuri online, veti observa ca primele 4 pozitii sunt ocupate de un blog dedicat acestui hobby (eu, personal, il clasez la hobby) si un portal foarte cunoscut dedicat zonei de pariuri (online si offline). Abia pe pozitia 5 in cautari apare efectiv o casa de pariuri, este vorba de https://www.unibet.ro care probabil se si agita mult pe zona de online, pentru a reusi sa stea totusi acolo. Am vazut reclame la tv pentru agentia respectiva, deci ma astept sa aiba bugete si pentru promovarea in online.
De asemenea, nu vad deloc in cautari o alta agentie binecunoscuta de pariuri online, e vorba de Fortuna, care are foarte multa reclama in offline, panouri publicitare, magazine mai ceva ca Mega Image (adica la fiecare colt de strada) si totusi nu au reclama si in online, desi in cautarea efectuata mai sus este in top cu un anunt de adwords.
In contextul acesta, se anunta vremuri bune pentru blogurile care au continut de calitate si care au stiut sa construiasca prin munca sustinuta un brand awareness bun de-a lungul anilor. Probabil va intrebati ce legatura are brand awareness-ul cu SEO. Teoretic niciunul, dar cu siguranta cei care au fost atenti la brandul lor, au fost atenti in mod sigur si la calitatea articolelor si asta s-a vazut si in pozitionarea pe diverse cautari.
De aceea, e bine atunci cand dezvoltam un site, sa fim atenti la toate detaliile si aspectele posibile ale unei probleme, incercand sa ne facem treaba cat de bine putem.