Această strategie este una dintre cele mai importante acțiuni pe care le poți întreprinde în vederea creșterii vizibilității afacerii tale în mediul online. Este mult mai simplu și mai natural să faci asta decât să lansezi campanii agresive de publicitate.
Cu toate acestea, nu toate campaniile de link building pot da rezultatele dorite. Pentru o idee despre cum să abordezi în mod corect o astfel de acțiuni, citește sfaturile de mai jos.
1. Link-urile interne
Plasarea de link-uri interne în cadrul conținutului de pe site este una dintre cele mai simple și utilizate strategii de link building. Așadar, de fiecare dată când creezi conținut nou, plasează în cadrul acestuia și link-uri către alte articole (sau alt tip de conținut) mai vechi de pe site.
2. Comentariile pe blog
Dacă urmărești anumite bloguri potrivite nișei tale, atunci ar fi o idee bună să adaugi comentarii la postările care se bucură de mult succes printre utilizatori. Nu te gândi, însă, la comentariile de tip spam sau la plasarea directă de link-uri. Multe bloguri nici nu permit asta și nu vei face altceva decât să îți distrugi credibilitatea.
Postează comentarii relevante, în concordanță cu conținutul articolului și folosește cuvinte cheie definitorii pentru afacerea ta. În acest fel îți vei crește vizibilitatea printre utilizatori, fără să investești prea multe resurse.
3. Social media
De fiecare dată când postezi ceva în social media, plasează și un link către site-ul tău sau o anumită pagină de produs. Fiecare postare trebuie făcută cu un scop, iar link-ul postat trebuie să fie în concordanță cu aceasta. Și strategia funcționează și invers.
Gândește-te ce produs sau afacere vrei să promovezi și postează conținut relevant pentru audiență.
4. Comunicate de presă
Dacă ai pus bazele unei afaceri inedite ori dacă ai inventat un produs inovator, o bună variantă pentru a trimite știrea către cât mai multe persoane este să concepi un comunicat de presă. Ai grijă ca link-urile plasate în acesta să funcționeze și să fie în concordanță cu subiectul comunicatului.
De asemenea, dacă mai trebuia specificat, subiectul comunicatului trebuie să fie relevant tipului de afacere pe care îl deții. De exemplu, dacă ai o afacere cu flori, nu ar fi o idee prea strălucită să lansezi un comunicat despre noi soluții de îngrijire a animalelor domestice. Nimeni nu îl va lua în seamă.
5. Ajutor profesionist
Dacă simți că ai ajuns în punctul în care nu mai știi ce e de făcut cu privire la o astfel de strategie, nu ar fi rău să apelezi la sfaturile unui profesionist.
Campaniile de link building pot fi destul de tehnice și implică stăpânirea unui anumit tip de cunoștințe.
Dacă știi că nu te poți descurca într-un astfel de domeniu, atunci ar trebui să apelezi de la început la o persoană care știe exact ce are de făcut.
Astfel te poți concentra pe aspecte ale promovării afacerii pe care le stăpânești mai bine.