Pentru ca exista un trend crescator pe piata publicitatii online si pentru ca o parte din bugetele de marketing sunt alocate si campaniilor desfasurate pe bloguri, am decis sa va vorbesc astazi despre beneficiile campaniilor pe bloguri.
De exemplu, tocmai am incheiat o campanie pentru Ordis zilele acestea, care s-a desfasurat prin intermediul platformei BlogPoint.ro, iar scopul campaniei a fost acela de a prezenta o parte din serviciile firmei respective catre un public cat mai diversificat. Astfel, am avut in campanie bloguri care targetau categorii de varsta diferite si un public cat mai diversificat. O campanie micuta de altfel, dar care poate aduce multe beneficii in timp.
1. Generarea de buzz in jurul unui produs sau serviciu
In multe cazuri, este posibila crearea de buzz in jurul unui anumit produs sau serviciu, acesta ajungand in urma articolelor de pe bloguri sa patrunda si mai bine pe retelele sociale si in final sa ajunga la un public foarte numeros si la potentialii clienti.
3. Avantaje din punct de vedere SEO
Desi algoritmii de la Google se schimba foarte des si lumea SEOe o lume a contradictiilor, campaniile pe bloguri au ajutat intotdeauna clientii daca au fost facute cu bun simt si au permis bloggerului o libertate de miscare cat mai mare. Au existat in cadrul unor agentii cerinte stupide din partea clientului care le-au facut mai mult rau decat bine.
4. Cresterea credibilitatii brandului
Blogurile sunt credibile intr-o proportie mult mai mare decat un ziar online, presa scrisa sau televiziunile. O mare parte dintre cititori (peste 60%) reactioneaza la articolele citite pe bloguri. Imi aduc aminte ca la penultima campanie de pe BlogPoint.ro am avut si articole care nu contineau niciun link. Chiar daca nu aduceau beneficii directe din punct de vedere SEO, respectivele articole aduceau beneficii din punct de vedere al brandingului.
5. Obtinerea rapida a feedback-ului
Prin intermediul blogurilor, se poate obtine rapid feedback despre produsul sau serviciul tau. Si, chiar daca uneori exista si feedback negativ, acesta nu face decat sa te ajute in a determina daca exista o problema la produsul tau, sau poate exista o problema doar de perceptie asupra produsului si care poate fi reparata prin intermediul unor campanii pe bloguri care au ca strategie brandingul si cresterea increderii consumatorului in produsul tau. De exemplu, toata lumea stramba din nas cand aude de „Made in China”, desi exista companii precum Huawei care fac telefoane foarte performante si de calitate. Si asta e doar un exemplu.
6. Vizibilitate mai mare in social media
Cum spuneam si mai sus, o campanie pe bloguri ajunge usor si pe retelele sociale, twitter si facebook in special, poate de asemenea sa fie o parte integranta a campaniei si, in final, creste vizibilitatea produsului sau a serviciului pe care il oferi in social media.