Apr 2

Ai o afacere mica? – invata cum sa o dezvolti

Ai o afacere mica? – invata cum sa o dezvolti

Nu intotdeauna persoanele care detin o afacere stiu si ce trebuie sa dezvolte pentru a putea creste respectiva afacere. Poate ca ai observat si tu persoane ce detin afaceri mici si mijlocii care de obicei se plang de faptul ca nu au foarte multi clienti sau ca nu stiu care este cea mai potrivita metoda pentru a-i atrage spre produsele lor. Mai degraba putem spune ca o buna parte dintre aceste persoane inca nu au gasit un mixt eficient pentru a-si promova produsele.

Cu totii ne putem pune de acord ca daca iti promovezi produsele suficient de bine pe piata ai toate sansele sa-ti dezvolti afacerea si sa nu mai fii nevoit sa te plangi dupa clineti. Insa nu foarte multi iau in calcul avantajul pe care ti-l poate oferi o afacere mica sau poate ca inca nici nu ati observat acest lucru inca. Spre exemplu o mica afacere poate sa ofere clientilor sai produse personalizate, ceea ce nu se poate intampla in cazul afacerilor mari.

Ba mai mult decat atat poti intra in contact direct cu ai tai clienti, cumparatori, iar asta reprezinta un adevarat atu. Chiar daca pana acum nu te-ai gandit la asta poate ca ar trebui sa te gandesti mai mult cat de importanta este comunicarea directa cu al tau cumparator sau mai bine spus cat de important este sa cunosti in detaliu toate nevoile cumparatorilor tai pentru a le putea personaliza produsele.

Daca vei reusi sa realizezi astfel de produse personalizate vei stii ca afacerea ta se va schimba in scurt timp. Cu toate astea trebuie sa mai ai in vedere si urmatoarele aspecte:

  • daca nu ai un site pentru afacerea ta realizeaza unul in care sa-ti prezinti afacerea si produsele;
  • daca totusi ai un site invata sa-l optimizezi si sa realizezi tot ce trebuie pentru ati promova produsele suficient de bine;
  • invata sa trimiti mail-uri, mai cu seama invata sa optimizezi continutul unui mail – nu iti plictisi clientii printr-un mail elaborat, mai bine indrazneste si optimizeaza-l in functie de nevoile fiecarui client;
  • dupa ce ai terminat cu mail-ull nu uita sa suni, chiar daca nu ti se pare o metoda buna, ea da rezultate mai ales ca poti dialoga in mod direct cu ai tai clienti si le poti intelege nevoile mult mai bine;

Intr-un cuvant nu trebuie sa fii un adevarat expert pentru ati dezvolta afacerea, mai degraba ai nevoie de un plan bun pe care sa il respecti si care sa dea roade ori de cate ori il pui in practica. Si gandeste-te ca nimeni nu poate realiza acel plan mai bine decat tine, deoarece tu esti cel care stie cel mai bine si isi cunoaste afacerea.

Prin urmare gaseste acele solutii si portite care sa-ti dezvolte afacerea si in acelasi timp sa ajunga mai aproape de clientii tai. Si chiar daca nu va da roade din primele zile nu dispera, o afacere se dezvolta in timp si avand un plan bun. Tu ti-ai facut planul pentru afacerea ta?